TAY/SON
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CH Boston/Barcelona/Basel – Rock / Alternative / Alternative Metal / Rock / Crossover
TAY/SON

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N-Gage Productions
Edit-artist-releases-release-placeholder El Diablo Album 2017
Edit-artist-releases-release-placeholder You Only Live Twice Single 2015
Edit-artist-releases-release-placeholder 1000 Suns Single 2014
Edit-artist-releases-release-placeholder Slave to Gravity Album 2014
Hollyfield Records
Edit-artist-releases-release-placeholder Your Ugly Phiz Single 2012
Edit-artist-releases-release-placeholder Your Ugly Phiz EP 2012
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(GERMAN – for English, please scroll down …) T A Y / S O N – DIE ZUKUNFT DES CROSSOVER TAY/SON ist ein 4-köpfiges Quartett mit Members aus Boston, Barcelona und Basel mit Homebase in der Stadt am Rhein, seit 2012 on the road.

Musikalisch bieten sie eine mitreissende Melange aus amerikanischem Rap (Kaotic Concrete aus Boston), iberisch angehauchten Gitarrenthemen (Hidber aus Barcelona), einem berggestählten Tiefbassfundament aus dem helvetischen Alpenraum (Matt C. aus Chur) und donnerschweren Grooves mit Genen aus dem Balkan-Hip-Hop (Tomahawk, Balkan/Basel). Was Dich erwartet und Deine Zuschauer erwartet: Leidenschaft und Emotionen in schweren Grooves, packenden Raps, hymnischen Songs und ein Lebensgefühl, das seit dem Ende des Crossover im Jahr-2000-Bug mit dem Millenium untergegangen schien! TAY/SON ist die Rückkehr eines lauten und stolzen Lebensgefühls!

Aktuelles Album:
«EL DIABLO» – Album, N-Gage Productions 2017

TAY/SON – Deal mit dem Diablo
Nur wer frei ist von Furcht, legt sich mit Luzifer an. Doch irgendwann im Leben heisst es: Zum Teufel! – Man kommt eh nicht um ihn rum. TAY/SON wagen mit ihrem zweiten Album das Spiel um die Seele der Band. Die ist bei vier so unterschiedlichen Typen in der Mitte des Lebens sicher nicht rein, dafür umso facettenreicher und schwieriger zu fassen. Das ist ihr Trumpf.

So legt der Titelsong «El Diablo» mit einer schleppend schweren Gitarrenwalze und deftigen Rhymes von Kaotic Concret los. Ein Wohlfühlmoment für alle, die wie TAY/SON in den 90er-Jahren musikalisch sozialisiert wurden. Doch die Strophe planiert nur das Fundament für die Hookline von Hidber, die sich hintenraus mit Fanfaren gleichen Sytnhieklängen hochschraubt. Das ist Crossover à la TAY/SON. Die elf Songs leben von Stilwechseln und dramaturgischen Wendungen. Gitarren und Groove haben unter den Fittichen von Produzent V.O. Pulver (GurD, Poltergeist) deftig an Druck gewonnen. Das kommt nicht nur Rapper Concrete zugute, wenn er in bester Puncher-Manier zu einer Strassenkampf-Tirade ansetzt. Nun stechen auch die sphärischen Melodien von Hidber klarer heraus, der sein Stimmspektrum noch um die eine oder andere Note ergänzt hat.

Die gegensätzlichen Gesängen spiegeln den Zustand von TAY/SON: So klingt die Zerrissenheit in der Mitte des Lebens. Die Jugend so weit zurück, wie das Alter noch fern. Man stapft vielleicht weniger naiv in die Fettnäpfe der Teenagertage, doch das Leben bietet Fallgruben genug – die Liebe sowieso. Diesen Schmerz beklagen TAY/SON in «Block of Ice» oder «Torn». Ob es im wuchtigen «God Zilla» mehr um Monster oder Menschenmacher geht, kann jeder selber entscheiden. Neckisch daran ist die Referenz an Led Zeppelins «Kashmir», das schon Puff Daddy zum Filmsoundtrack von Japans schlimmsten Albtraum inspirierte. TAY/SON mögen das eigene Spiel mit Bekanntem. Nach dem «Teardrop»-Cover von Massiv Attack auf ihrem Debütalbum «Slave to Gravity» sorgten sie mit dem Video zum James-Bond-Song «You Only Live Twice» für Freude bei den Fans. Der Song ist nun auch auf dem Album. Doch wegweisend ist das Aaron Neville Sample in «Soul Survivor».

Die Seele der vier Basler mit internationalen Wurzeln hat bei ihrem neuesten Spiel keinen Schaden genommen. Die Band hat mit ihrem Zweitling an Soul und Spirit gewonnen. Ja, «El Diablo» klingt teils so teuflisch gut, dass klar ist wer das Spiel gewinnt.

(ENGLISH – für Deutsch, bitte an den Anfang scrollen … )

T A Y / S O N – THE FUTURE OF CROSSOVER

TAY/SON is a 4 man crossover rock band from Boston, Barcelona and Basel. The combination of american style hard rap heavyweight KAOTIC CONCRETE and the melancholic voice and exotic flavoured guitars of HIDBER, together with MATT C.‘s swiss rock mountain approved deep bass fundament and TOMAHAWK‘s thunderous grooves with it‘s balkan-hip-hip-genes engages the band into deep‘n‘heavy yet translucent songs. TAY/SON doesn’t shy away from blending styles together, both music and lyrics combine versatility and confidence. Titles such as “El Diablo”, „God Zilla“ and “Torn” take a closer look on society and show vulnerability with their guard down.

New Album: «El Diablo», 2017, N-Gage Productions

TAY/SON – The deal with the devil

Only one who is free from fear deals with Lucifer. But in the end there’s no way around it, to hell with it. TAY/SON scales the slate of the band in this game on the ledge, with their 2nd full length Record/Album. The conquest of four individuals, standing past the prime of their lives, proves to be difficult, troublesome yet fruitful and plentiful. That is what makes them able to deal what they’ve been dealt.

The title song “El Diablo” sets the tone with dragging guitar machinery and hard rap. Music enthusiasts, who‘ve been socialized and trained musically in the 90ties such as TAY/SON, are reminded of that era’s gripping benchmark. The song’s verse is just the prelude to Hidber’s pillaresque hookline, which unfolds into a symphonic fanfare-like composition towards the last 3rd of the song. That is indeed an acoustic fusion of all elements TAY/SON is known for.

The 11 ambivalent songs breathe between style changing and dramaturgical switches. The overall strength and density in sound of guitars and groove is credited to producer V.O. Pulver (GurD, Poltergeist). The combination compliments Concrete‘s straight forward rap style and Hidber‘s spherical and atmospheric melodies, which have gained a couple of notes since their last album «Slave To Gravity», acquire a sharper focus.

The contrasting cantos reflect TAY/SON‘s state of affairs. This is the test of inner conflict. The years of adolescence are long gone, the age of seniority is decades away. Living wiser and stronger but new pitfalls are never very far away, just as love is. The group deplores the heartache and pain in “Block of Ice” or “Torn”. Is “God Zilla” more about a monster or the turning cycle of ever present life? Well, that choice is left for you – the listener – to decide. It has a slight reference to Led Zepplin‘s “Kashmir” which was most famously used by P.Diddy on the Godzilla Movie Soundtrack about Japan‘s worst nightmare turned green.

The band likes incorporating elements and snippets of known songs into their playing format. The latter was done with “Teardrop“ a Massive Attack cover song, which was on their debut album “Slave to Gravity“ and the James Bond-song “You Only Live Twice“, which featured some of their supporting fans in the music video. «You Only Live Twice» is the devil’s Bonus Track on the album with the newest rendition of the genre, “Soul Survivor“ which contains an interpolation of Aaron Neville’s «Tell it like it is». The soul of the band hasn’t lost it‘s grit with this present release. It has gained some more soul and spirit to go with it. «El Diablo» sounds demonic, and some find their purpose in sin. TAY/SON is neither demonic or angelic, the band treads the wind between the 2 extremes. “We don‘t play we win“!